Clicky

10 پیشنهاد برای معلّمان در تابستان

فعالیت معلمان در تابستان

***********

10 پیشنهاد جذّاب برای معلّمان در تابستان

 

از خوبی های شغل معلّمی این است که ۳ ماه تابستان را تعطیل هستند!

این ایّام می تواند زمانی برای استراحت یا فرصتی برای رشد باشد!

 

در این مطلب برای شما معلّمان، 10 پیشنهاد جذّاب ارائه می دهیم تا بتوانید در تابستان به کمک آن، نفسی تازه کنید، اطّلاعات خود را غنی کنید و پیشرفت نمایید.

 

1- تجدید قوا

در این تابستان عادت هایی را در خود ایجاد کنید که با شروع دوباره مدرسه، انرژی و انگیزه کافی برای یک سال تدریس فعّالانه را داشته باشید. برای اینکار، بدن و ذهن خود را سالم و قوی نگه دارید. خوب غذا بخورید و همیشه ورزش و استراحت منظّم داشته باشید.

توجّه داشته باشید که اگر این عادت ها را در تابستان ایجاد کنید، حفظ آن ها پس از شروع مدرسه برای شما راحت تر است.

 

2- تجدید نشاط و احیای انگیزه

تعطیلات تابستانی این فرصت را به شما می دهد تا بعد از یک سال تدریس، بتوانید خوب استراحت کنید و انگیزه خود را بالا ببرید.

شما می توانید در این فصل، به فعّالیّت های مورد علاقه­ تان بپردازید. کتاب بخوانید و با همسر، خانواده و دوستان خود وقت بگذرانید. قطعا برای تعطیلات خود، تفریحات مفرّح و لذّت بخش در نظر بگیرید. ذهن خود را آزاد کنید تا خلّاقیّت برای سال جدید در آن جریان یابد.

 

3- برنامه ریزی درسی

ممکن است تابستان را تعطیل کنید، امّا این بدان معنا نیست که دیگر زمانی را صرف به روز رسانی یا ایجاد برنامه های درسی جدید نخواهید کرد. نوشتن طرح درس یکی از مباحث مهمّ در برنامه‌ریزی درسی، روش تدریس و مدیریّت کلاس است.

یکی از دغدغه‌های هر معلّمی، مدیریت کلاس به بهترین شیوه‌ی ممکن است. بنابراین قبل از شروع سال، طرح درس سالانه خود را آماده کنید و برای برنامه ریزی کارهایی که باید در طول سال  انجام دهید، وقت بگذارید.

برنامه ریزی درسی معلمان در تابستان

 

4- رشد در حرفه ی معلّمی

معلّمان می توانند از روزهای تابستان خود برای یادگیری روش‌های جدید آموزش، افزایش مهارت‌های تدریس و یا ادامه تحصیل استفاده کنند. این زیبایی آموزش است که هر آنچه ما می دانیم، مدام در حال تغییر است، پس بدان که همیشه درس یا روش جدیدی برای آموزش وجود دارد.

رشد و حرفه ای شدن معلمان

 

5- شغل تابستانی

اگر به درآمد اضافی نیاز دارید و ماه های تابستان را دور از کلاس های مدرسه می گذرانید ، می توانید یک کار کوتاه مدّت را در نظر بگیرید. کمی پول اضافی و تجربه کاری متنوّع می تواند کمک زیادی به شما کند.

 

6- مشاور اردوگاه

اردوهای تابستانی مکانی عالی برای گذراندن تابستان است. مشاوران اردوگاه با کودکان در هر سنّی، درگیر یک سری فعّالیّت ها و رویدادهای سرگرم کننده می شوند. این مانند یک تعطیلات است که در آن شما هنوز می توانید زمان خود را برای انجام کاری که دوست دارید (کار با بچّه ها ) بگذرانید.

 

7- تزئین و سازماندهی کلاس درس

فضای کلاس، تاثیر زیادی بر میزان یادگیری دانش آموزان دارد. معلّمان در طول تابستان می توانند زمانی را برای جا به جایی وسایل و تغییر دکوراسیون کلاس اختصاص دهند تا با زیباسازی  کلاس درس باعث افزایش جذّابیت و لذّت در فضای آموزشی ‌شوند.

 

8- از نظر احساسی آماده شوید!

معلّمی بهترین شغل دنیاست امّا خستگی بدنی و روحی این شغل، تمام توان و انرژی معلّم را تحت تاثیر قرار داده و از کارایی  آن ها می کاهد. معلّمان باید در تابستان زمانی برای شارژ مجدّد داشته باشند. این برای برخی، می تواند شرکت در یک کنفرانس انگیزشی و برای برخی دیگر، به معنای رفتن به مسافرت و خوشگذرانی باشد. هر کس به طور متفاوتی استراحت می کند، امّا ضروری است که در تابستان این اتّفاق بیفتد. به محض باز شدن مدارس در پاییز، باید سرحال و آماده باشید.

روش تدریس خلاقانه

 

 

9- بهبود خلّاقیّت و نوآوری

در تابستان سعی کنید به خلّاقیّت و نوآوری خود بپردازند. برای این کار می‌ توانید با تحقیق و مطالعه در زمینه ‌های جدید، به روش ‌های تدریس خلّاقانه ‌تری دست پیدا کنید.

 

10- با ماناپ همراه شوید!

یکی از بهترین برنامه هایی که می توانید برای خود در تعطیلات تدارک ببینید، شرکت در دوره های مرکز ماناپ است. ما در مرکز ماناپ، دوره های با کیفیت بسیار زیادی را برای شما فراهم کرده ایم. شما می توانید از این دوره ها در جهت افزایش مهارت های خود استفاده کنید و سال تحصیلی آینده خود را حرفه ای شروع کنید.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید