Clicky

4 مزیت کار گروهی برای پیشرفت و موفّقیّت دانش آموزان

 

کار گروهی و فعالیت های تیمی دانش آموزان

4 مزیت کار گروهی برای پیشرفت و موفّقیّت دانش آموزان

هرکدام از ما سال‌های بسیار مهمی از زندگی ‌مان را در مدرسه به‌ سر می‌ بریم. محیط مدرسه بر جنبه‌های مختلف روانی و شخصیتی دانش آموزان اثرات فراوان می‌ گذارند. یکی از تاثیرگذارترین فعالیت های مدرسه که می‌تواند بر توانایی های دانش آموزان بیافزاید، انجام کار گروهی است. کارهای گروهی و فعالیت های تیمی در مدرسه می تواند روابط اجتماعی دانش آموزان را تقویت  و آن ها را برای ورود به اجتماع آماده کند.

 در این مقاله، به‌  مزیت های کار گروهی می‌ پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

  1. آموزش مهارت های اجتماعی

    کار گروهی، مهارت های ارتباطی و اجتماعی مانند گوش دادن فعالانه، مسئولیت پذیری، صداقت و… را در دانش آموزان تقویت می کند. زمانی که دانش آموزان کار گروهی انجام می دهند، در واقع تمرین می کنند که به معلم و مربی خود خوب گوش دهند تا نقش های فردی خود را ایفا کنند. دانش آموزان نحوه صحبت کردن و برقراری ارتباط با مخاطب را در انجام کار گروهی یاد می گیرند. آن ها می آموزند که چگونه به یکدیگر گوش دهند و چگونه ایده و نظرات خود را به ‌روشنی برای اعضای تیم بیان کنند تا به عنوان یک واحد منسجم عمل کنند.
     

    کار گروهی و فعالیت های تیمی دانش آموزان

  2. شکل گیری اعتماد به نفس
    یکی دیگر از مزیت های کار گروهی، افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان است. مشارکت در فعالیت‌های گروهی به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه ارتباطات بهتری داشته باشند، که به نوبه خود به هر یک از اعضای تیم کمک می‌کند احساس ارزشمندی و احترام کنند. در نتیجه، حتی درونگراترین و ساکت ترین اعضای تیم نیز می توانند شرکت کنندگان فعالی باشند و از کارهای تیمی لذت ببرند.

    کار گروهی در جامعه

  3. کاهش قلدری و بهبود شایستگی اجتماعی
    در فعالیت های گروهی دانش آموزان یاد می گیرند با کسانی که خارج از حلقه دوستانشان هستند کار کنند که این موجب کاهش قلدری در آن ها می شود. همچنین وقتی کودکان احساس می ‌کنند عضوی از یک گروه هستند که در آن، همه به یکدیگر اهمیت می‌دهند، به اندازه ای جرئت پیدا می کنند که می‌توانند جلوی آزار و اذیت دیگران را بگیرند.

  4. آماده سازی دانش آموزان برای ورود به اجتماع

    از دیگر مزیت های کار گروهی، آماده سازی دانش آموزان برای ورود به اجتماع می باشد. دانش آموزان با شرکت در کارهای گروهی یاد می گیرند که نیازها و خواسته های خود را موثرتر بیان کنند تا روابط بهتر و بالقوه ای داشته باشند. در نتیجه در بزرگسالی از اعتماد به نفس و مهارت‌های اجتماعی قوی تری نیز برخوردارند و معمولا افراد شادتر و موفق ‌تری هستند. آن ها انواع مهارت های ارتباطی را در خود تقویت کرده‌‌اند در نتیجه درک بهتری از وظایف خود دارند و می توانند به راحتی رضایت کارفرما را جلب کنند.
    پس در خاطر داشته باشید که مزایای کار تیمی تقریباً همیشه به موفقیت خارج از کلاس تبدیل می شود. مسیرهای شغلی بسیار کمی وجود دارد که در انزوا عمل کنند. به عنوان یک کارمند تقریباً در هر صنعتی، افراد ملزم به همکاری نزدیک با دیگران هستند. مهارت و توانایی کار گروهی به اندازه‌ای اهمیت دارد که مدیران معمولا در زمان استخدام ترجیح می‌دهند فردی را انتخاب کنند که توانایی کار در یک تیم را داشته باشد. کار گروهی تقریباً برای همه صنایع مورد نیاز است و کارفرمایان انتظار دارند کارمندان مانند بازیکن یک تیم فوتبال عمل کنند.

    کار تیمی و فعالیت گروهی

کلام آخر

کار گروهی دانش آموزان را در مسیر درس و تحصیل به سلاح سرسختی، مقاومت و انگیزه مجهز می نماید. یک معلم موفق می داند که معرفی دانش‌آموزان به محیط ‌های مشارکتی در اوایل تجربیات مدرسه فرصت ‌هایی را برای آن ها فراهم می‌ کند که با کارکردن با دیگران در محیطی مبتنی بر تیم، مولدتر و شادتر شوند. این رضایت در عملکرد شغلی و پیشرفت شغلی آن ها، در رشد جامعه منعکس خواهد شد.
در این مقاله با مزیت های کار گروهی آشنا شدید. اگر درباره هر یک از این راهکارها سوالی دارید، می توانید آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

دسته بندی ها

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید